Tension Release Exercises

Tension Release Exercises is een eenvoudige manier om spanning en stress los te laten.  Na de training kun je er meteen zelf thuis mee aan de slag 🙂

Schermafbeelding 2014-12-10 om 23.26.39

Reacties van klanten die al langere tijd TRE toepassen

  • Ik doe TRE om beter in slaap te komen. Dan heb ik de volgende dag ook veel meer energie.
  • Ik gebruik TRE als ik ’s nachts wakker lig. Daarna slaap ik weer makkelijker in. Soms val ik zelfs tijdens TRE op m’n matje in slaap.
  • Ik pas TRE toe als ik pijn in mijn benen heb. Dan blijkt dat er veel meer spanning vast zat dan ik dacht. Na het trillen is de pijn weg of tenminste veel minder. Zo hoef ik geen pijnstillers meer te gebruiken.
  • Ik gebruik TRE na het sporten. Het helpt me sneller te herstellen en ik heb nooit meer spierpijn.
  • TRE helpt me veel meer ontspannen en minder prikkelbaar te zijn. Ik maak me ook niet meer zo druk om wat anderen van mij vinden
  • Het lijkt wel of ik meer energie heb nu ik TRE doe. Op mijn werk is het net zo druk, maar ik kan het makkelijk aan.

TRE les 7 nov 2015

Hoe werkt TRE?

Door middel van eenvoudige oefeningen activeer je het lichaam om recente maar ook eerder opgeslagen spanning los te laten. In het begin voelt het even vreemd, maar al gauw merk je hoe je met de Tension Release Exercises diepe lichamelijke en mentale ontspanning creëert .

Ons lichaam wil namelijk heel graag ontspannen en doet dit vanzelf, mits we er bewust voor kiezen het toe te laten, door juist onze Body te volgen en de Mind met rust te laten. Verwonder jezelf hoe stress en spanning verdwijnt zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen 😉

Schermafbeelding 2016-07-01 om 17.13.15

Bodyflow/TRE  kan op de volgende gebieden effectief zijn

  • Het voorkomen van blessures en sneller herstel na (top)sport
  • Het voorkomen en/of verhelpen van burn-out verschijnselen of overmatige vermoeidheid
  • Meer rust, plezier, energie en veerkracht
  • Minder (werk)stress, minder conflicten
  • Minder piekeren, meer ‘uit’ het hoofd komen
  • Verbeterde nachtrust
  • Minder lichamelijke klachten, zoals rug-, hoofd-, schouder, nek- of kaakklachten,
  • Verbeterde ademhaling, minder kans op hyperventilatie
  • Minder darm-, spier- of zenuwpijnen
  • Verlichting bij hoofdpijn of migraine
  • Losmaken en bevrijden van beklemmende emoties of gebeurtenissen
  • Reduceren en verhelpen van angsten en fobieën, reductie van PTST

Op de pagina Bodyflow vind je veel meer achtergrond informatie over de TRE (Tension Release Exercises)

Schermafbeelding 2016-02-07 om 19.01.31Op dit YouTube filmpje kun je zien hoe verrassend en ontspannend TRE kan zijn 😉


Wil jij ook graag ontspannen de zomer in ?

Als je snel stappen wilt maken in jouw ontspanning en/of van lichamelijke klachten af wilt komen, maak dan een afspraak via marion@mindbodyflow.nl

TRE wordt op dit moment alleen één op één aangeboden!


Om TRE op een dieper niveau zelfstandig te kunnen doen is het aan te raden om een aantal weken begeleiding te volgen. De oefeningen lijken simpel, maar door ze heel precies aan te leren zijn ze meer effectief. We zijn ook zo gewend om de controle in ons lichaam vast te houden dat het heeft even tijd nodig om dat wat jaren vast heeft gezeten, zowel lichamelijk, emotioneel als mentaal, weer los te laten.

Tijdens een TRE sessie kunnen emoties loskomen. Dan is het wél zo fijn in een bekende groep en onder de begeleiding van een professional te zijn. Zo geef jij je Body en Brein samen de tijd voor jouw veranderproces 😉


Datum en locatie volgende workshop : Nog niet bekend

Start volgende TRE Traject : nog niet bekend

Hoe werkt de 4 weekse TRE begeleiding ?

Elke week kom je op een vast tijdstip en met een vast groepje van maximaal 6 personen bij elkaar. Zo geef jij jezelf te kans om een volgende stap te maken in jouw TRE proces. De bijeenkomsten duren ca. 2 uur. We nemen de tijd voor ieders proces. Jij deelt alleen de dingen met de groep die jij zelf wilt delen.

Vanaf sessie 2 starten we met terugkijken: Hoe heb je de afgelopen week ervaren? Vervolgens doen we de TRE oefeningen en ga je zelf aan de slag. Ik ben erbij om ieders proces te ondersteunen. We ronden af door ervaringen van de sessie te delen en eventuele vragen helder te krijgen.

Wil jij graag een verdiepende stap maken in jouw TRE proces ? Meld je dan hier aan voor de  weekse begeleiding in september/oktober.


Ervaringen uit eerdere Workshops in :

  • “Onverwacht in aanmerking gekomen met TRE door Marion Hummel. Waar ik al jaren wegloop, mede door mijn ongeduld, voor reguliere Yoga om te ontstressen, kan ik wel in eigen tempo en soms in een versnelde volgorde, de zorgvuldig opgebouwde oefeningen voor TRE doorlopen. Het ontspannen van mijn lichaam door het ontladen met (spier)trillingen lijkt mij gemakkelijk af te gaan. Voor mij is dit een formule die klopt en een toepasbare waarheid geworden naar balans”.  Tineke, WerkenvoorWerk
  • De TRE lessen van Marion heb ik heel veel aan gehad. Door een heftige emotionele ervaring, kon ik absoluut niet meer in slaap komen en lag uren wakker. Tijdens de Workshop verteld Marion vooraf een zeer begrijpelijk verhaal over TRE. Daarna legt ze de oefeningen duidelijk en met geduld uit en doet ze voor. Ook vragen worden uitstekend beantwoord. Ik pas vooral de laatste oefening regelmatig toe en ben dan moe en val in slaap. Marion ik wil je bedanken voor deze TRE lessen. Carin, De Wave
  • Goede uitleg van de oefeningen en het hoe en waarom van TRE. Door middel van het oefenen kom je tot ontspanning. Mijn hoofdpijn was nagenoeg weg. Tegelijkertijd is TRE een manier om je bewust te maken van de signalen die je lichaam uitzendt. Annemieke
  • Ik vind TRE een hele goede methode om spanningen kwijt te raken. Ruim twee jaar geleden  heb ik de workshop bij Marion gevolgd en minimaal 1x per week maak ik gebruik van TRE. Ik gebruik TRE na het sporten. Je voelt je heerlijk ontspannen en ik krijg er ook nieuwe energie van. Hanneke V
  • In 2013 de workshop TRE gevolgd. Zo bijzonder om te merken dat ik mijn lichaam zelf kan helpen te ontspannen. Jacqueline G
  • Ik ben me beter bewust van spanning in mijn lichaam. Het ontspannen lukt steeds beter. Marion geeft goede duidelijke uitleg en individuele begeleiding. Ze neemt ook uitgebreid de tijd om feedback van de cursisten te horen. Hanneke
  • Vaak zit ik heel erg in mijn hoofd, maar tijdens het doen van de oefeningen was ik zo geconcentreerd met mijn lijf bezig, dat ik daar geen tijd voor had. Ik ga dit vaker doen en hoop dat zo mijn hoofdpijn ook minder wordt. Ineke W
  • In het begin voelde het wat vreemd om mijn benen te laten bewegen, maar na een tijdje gaat het vanzelf en voelt het lekker ontspannen. Ik gebruik TRE vooral na het sporten. Hans
  • Zeer verrassend hoe mijn lichaam uit zichzelf reageert na de oefeningen. Het geeft een heerlijk ontspannend gevoel. Hanneke V
  • Marion geeft zo veel veiligheid door haar rustige manier van praten en persoonlijke aandacht. Ook al lukte het nog niet goed om mijn lichaam los te laten, ik ga het zeker thuis uitproberen.
  • Marion heeft aandacht voor ieders individuele proces. Goede begeleiding naar het trillen toe.  Mariena W
  • De begeleiding en achtergrondinformatie was top.Ilona F
  • Goede duidelijke uitleg over de biologische achtergrond van TRE. Het naslagwerk is fijn zodat ik er thuis mee verder kan. Ik zou ook graag een ingesproken CD willen  Marion W

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
3 × 29 =